Brev från ordföranden om årsmöte mm

Snart är årets två första månader till ända och vi anar att våren är på väg. Och ett säkert vårtecken, oavsett väder, är årsmötet i Smålands författarsällskap. Det kommer att hållas lördagen den 18 mars kl. 11.00 på Stadsbiblioteket i Huskvarna med adress Drottninggatan 19. Härmed kallas du till detta årsmöte.

Medlemsavgiften är 200 kronor även för 2017 och insättningen görs på plusgirokonto 28 57 25-8 Smålands Författarsällskap. Missa inte att notera avsändare så vi vet vem som har betalat. Om du inte tidigare har lämnat din e-postadress eller om du ändrat den vill vi att du meddelar detta. Du som är hedersmedlem eller har betalat in avgift som ny medlem under sista kvartalet 2016 behöver inte betala.

Efter årsmötet bjuds medlemmarna på kaffe och smörgås. Klockan 12.30 blir det offentligt möte. Denna gång kommer det att bli en presentation av sällskapets senaste antologi, Resa i Småland. Några av författarna läser sina texter.

Som vanligt ordnar vi ett litet bokbord med sällskapets böcker. Det finns också plats för medlemmarnas alster så tag med böcker om du vill sälja.

Höstmöte planeras den 7 oktober i Växjö. Medlemmar ur Smålands Akademi kommer att hålla i den offentliga delen av programmet. Boka denna dag redan nu!

Hoppas många av er kan komma till Huskvarna! Välkomna!

Eksjö i februari 2017
Carin Rickardsson, ordförande

Det här inlägget postades i Brev från ordförande. Bokmärk permalänken.